جستجو
مراکز تخصصی چشم پزشکی و عینک سازی بینکـ

معاینه اولیه چشم پزشکی

یک معاینه کامل چشم پزشکی بسیار فراتر از تعیین عیوب انکساری چشم و شماره عینک مناسب است . در واقع یک معاینه چشم پزشکی شامل مراحل مختلفی است که بسیاری از اختلالات چشمی را در مراحل اولیه تشخیص داده و در صورت اقدام به موقع مانع از پیشرفت آنها می شود . معاینه کامل چشم پزشکی مراحل متعددی دارد بطوریکه معاینه کامل حدود یک ساعت وقت می گیرد .

در معاینات چشم پزشکی چه اختلالاتی بررسی میشود ؟ 

علاوه بر معاینه چشم از نظر نیاز به عینک یا لنز تماسی ، چشم ها از نظر ابتلا به بیماری ها و همه مواردی که ممکن است به اختلال دید منجر شود ، بررسی می شوند . این اختلالات می تواند شامل موارد زیر باشد :

عیوب انکساری : عیوب انکساری شامل نزدیک بینی ، دوربینی و آستیگماتیسم است . در اغلب مواقع با تجویز عینک و یا لنز تماسی ، عیوب انکساری درمان می شوند .

تنبلی چشم :  تنبلی چشم زمانی رخ می دهد که یا چشم ها انحراف دارند و یا شماره یکی از چشم ها بطور قابل ملاحظه ای با چشم دیگر تفاوت دارد . مغز تصویر مخدوش از چشم منحرف و یا معیوب را حذف می نماید . چشمی که از نظر تنبلی چشم درمان نشده می تواند روند تکاملی بینایی را مختل نموده و سبب اختلال دایمی بینایی در همان چشم شود . معمول ترین درمان تنبلی چشم ، بستن چشم سالم برای یک دوره زمانی خاص است .

انحراف چشم : استرابیسم در واقع همان انحراف چشم و یا لوچی است . پزشک نحوه حرکات چشم های شما را ارزیابی می کند تا اینکه ببیند آیا دو چشم باهم هماهنگ حرکت می کنند . انحراف چشم سبب مشکلاتی در درک عمق شده و زمینه ای برای تنبلی چشم محسوب می شود .

معاینه چشم پزشکی کامل توسط چشم پزشک انجام شده و شامل تست هایی است که تمامی جنبه های بینایی را در بر خواهد گرفت . بر اساس نتایج معاینه شما ممکن است چشم پزشک درمان مناسب بیماری چشم تان را پیشنهاد کند .

اختلال در هماهنگی حرکات دو چشم : اگر چشم های فرد به نظر هماهنگ بیایند ، ممکن است هنگام حرکت هماهنگ نباشند . عدم تعادل دید دوچشمی ممکن است سبب مشکلاتی از قبیل سردرد ، خستگی چشم و سایر مشکلاتی شود که مطالعه و دید نزدیک تان را دچار اختلال کند .

اختلالات تطابق : این مشکلات می تواند از عدم تمرکز کامل بینایی در بچه ها تا کاهش در توانایی های تطابق ( پیر چشمی ) در سنین بالاتر متفاوت باشد .

بیماری های چشمی : بسیاری از بیماری های چشمی مانند گلوکوم و یا رتینوپاتی دیابتی ممکن است در مراحل اولیه علایمی نداشته باشند . چشم پزشک ، چشم را از نظر وجود این بیماری ها کنترل می کند . در اغلب مواقع تشخیص به موقع این بیماری ها می تواند مانع بروز خطرات کاهش قابل ملاحظه بینایی فرد شود .

بیماری های غیر چشمی : چشم پزشک می تواند با توجه به تغییرات عروق چشم ، علایم اولیه بعضی بیماری های غیر چشمی را تشخیص دهد . چشم پزشک می تواند پیش از هر پزشک دیگر اولین علایم فشار خون بالا و یا بالا بودن کلسترول را به شما اطلاع دهد ؛ به عنوان مثال دیابت می تواند سبب نشت از عروق خونی شبکیه و یا خونریزی آنها و همچنین ورم لکه زرد شبکیه و در نهایت کاهش دید شما شود . چشم پزشک با معاینه کامل ، بسیاری از بیماری ها را تشخیص خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان بخر، بعدا پرداخت کن!

جهت حال رفاه مشتریان گرامی امکان خرید اقساطی در تمامی شعب حضوری و فروشگاه آنلاین میسر میباشد . شما مشتری عزیز به آسانی میتوانید از این خدمات بهره مند شوید.

چند مرحله‌ی ساده تا خرید اقساطی

  1. ثبت نام و تکمیل مشخصات خرید اقساطی
  2. استعلام مشخصات و اعتبار سنجی آنلاین
  3. مراجعه حضوری و انجام خرید

ساعت پاسخگویی : 9 الی 19